fredag 7. november 2014

Jeg har hatt venninnene mine med meg i tre uker nå. Jeg var en ukes tid i Livinstone i Zambia før jeg fløy til Johannesburg og møtte dem. Det er absolutt deilig med kjære venner, det gjør inntrykk lettere å fordøye siden man kan diskutere og filosofere sammen. De har aldri reist i noen land i Afrika tidligere og var veldig spente. Vi hadde en myk start på et veldig hyggelig gjestehus i Johanneburg. Her fikk jeg leverpostei og brunost, et lite stykke av Norge som jeg alltid savner når jeg reiser. Vi ble hentet i Johannesburg og kjørt til en helt utrolig fancy lodge rett ved Krugerparken. Jeg er heldig og har vært på safari i fire afrikanske land hele syv ganger og har sett så mye magisk at det er vanskelig å beskrive. Allikevel er det en magisk opplevelse å stå opp før soloppgang, være trøtt, men så spent på hva dagen byr på at det bare er deilig å sitte i safaribilen med vind i håret og speide utover den afrikanske savanne. Jeg føler meg hjemme her, er fyllt med en underlig ro og ingen betydelige bekymringer. Lodgen vi bodde på føltes som hjemme, vertskapet var ekstremt hyggelige og lå alltid et skritt foran, som om de kunne lese våre behov. Jeg har aldri spist så mye kake og søtsaker utenom bursdager før, datteren i huset lagde desserter hver dag og vi ble bortskjemt på god mat.





 








Lodgen hadde en magisk stemning i hagen. De hadde levende lys på hvert av gjestene sine bor og bål i midten.  Sør-afrikansk braai, nam! Maten var så god at det nesten slår farmors medisterkaker og pappas levergryte, men bare nesten. (GLEDER MEG TIL JUL, FARMOR OG BESTEFAR!)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar